Freitag, 30. April 2010

Hair Accessoires and felt patches

haarreif

English Deutsch


Last night I was not terribly motivated to do some crafty stuff. I almost went to bed with a book at my kids bedtime (The adventure of English by Melvyn Bragg – good read if you are a language nerd like me! Otherwise it will put you to sleep faster than a Celine Dion CD) but Finja had other plans. For some reason she will only go to sleep without a fuss in my sewing room (except when I sit by her bedside and stay until she is asleep). A while ago I was desperate enough to put a bed for her there – otherwise I would have not getting done anything! She sleeps there snug as a bug in the rug and when I'm done for the night I carry her to her bed. The Super-Nanny might have something to say about that but I'll settle for anything that does not involve hour-long screaming marathons every night... ;)

Aaaanyway, (my husband was giving me a scolding earlier that I always talk in such a round-about way, I wonder why he feels like that?!) in this case it was a good thing that my kid is a spoiled brat suffers from separation anxiety because once in my sewing room I got on a roll and made these hair clips and felt-patches. Like refashion-projects this little guys are ideal for my pathetic attention span! I listed them in the shop:)


Gestern Abend hatte ich nur wenig Motivation, etwas zu machen. Fast wäre ich schon mit einem Buch ( The adventure of English by Melvyn Bragg – tolles Buch wenn man die Geschichte von Sprachen sexy findet, andernfalls wiegt es einen schneller in den Schlaf als eine Celine Dion CD) ins Bett gegangen, aber Finja hatte da eine andere Idee. Aus unerfindlichen Gründen schläft sie nur in meinem Nähzimmer ohne Gezeter ein (außer natürlich ich sitze an ihrem Bett bis sie eingeschlafen ist). Vor ein Weile hab ich Ihr dann aus Verzweiflung ein Bett im Nähzimmer aufgestellt, damit ich wenigstens irgendwas auf die Reihe bekomme. Da schläft sie selig wie ein Engelchen,und wenn ich Abends Schluss mache, trage ich sie in ihr Bett. Die Super-Nanny hätte da sicher was dazu zu sagen, aber ich bin einfach nur froh eine Lösung gefunden zu haben, die stundenlanges Geschrei verhindert... ;)

Wie auch immer (mein Göttergatte hat mich vorher geschimpft, dass ich immer so lange brauch, bis ich zum Punkt komme – wie kommt er da nur drauf?!), in dem Fall war es mal gut, dass mein Kind eine verzogene Göre ist an Trennungsangst leidet, denn als ich dann mal drin war in meinem Nähzimmer ist es richtig gut gelaufen. Entstanden sind diese Haarspangen und Filz-Aufnäher. Genauso wie Refashion-Projekte sind so kleine Dinger genau das richtige für meine erbärmlich kurze Aufmerksamkeitsspanne! Die Spangen und Aufnäher wohnen jetzt im Shop:)


hair clip star

hairclip polka dot

felt patches

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails