Samstag, 11. Juli 2009

Refashion - Men's T-shirt to dress

tshirtdress1

I’m back online after a short (forced) hiatus. My computer was broken and it took a few days to get the necessary parts for fixing it.
On the upside, I got a lot done in the sewing department! A while ago I refashioned a ratty old t-shirt from my husband into a cute play-dress for our little goatling.

I simply traced one of her shirts and added a few inches at the bottom to make it a dress. She loves to wear it - unfortunately the summer here has been less of a summer and more of a catastrophe, it is cold and rains all the time with very short hot afternoons now and then. So far we had not much use for it. Nevertheless, it rocks!

tshirtdress2


Ich kann endlich wieder online gehen, nach einer kurzen (Zwangs-)Pause. Das Netzteil meines Computers hat sich verabschiedet und es hat ein paar Tage gedauert, bis das Neue da war. Kein Computer ist zwar schlecht, andererseits habe ich aber jede Menge Zeit fürs Nähzimmer gehabt!
Es ist schon eine Weile her, dass ich aus einem alten T-Shirt, in das mein Mann schon ein paar Löcher gerissen hat, ein Kleid für das kleine Geißlein genäht habe.

Als Vorlage hab ich einfach ein altes Shirt von ihr aufgelegt und drum rum geschnitten, mit ein paar Zentimeter unten zusätzlich, damit es ein Kleid wird. Sie hat es sehr gern an, oder hätte zumindest! Bei dem Wetter hier haben wir da ja kaum Gelegenheit dazu….

1 Kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails