Donnerstag, 13. August 2009

Baby Set / Baby Shower Gift Set

handmade baby shower gift set

The niece of my stepfather recently had a baby boy. My mom asked me to sew a baby set for little Marinus, which is actually quite funny for some reasons. Firstly, my mother is a very proficient seamstress herself, and secondly – the recipient is actually a professional master tailor. Both of them rather sew garments though and have no patience for the tiny stuff and bags that are my forte.

You can probably imagine that I started this project with quite (I always use “quite” today – might have to something with the fact that I’m reading Jane Austen at the moment) some trepidation (and big words, too! Thank you, Jane…)

My mom is super fastidious with her sewing, which I have always tried to be but never quite managed, since I’m somewhat of a slob… Stuff I make for myself always looks terrible on the inside (of course that is not the case for things I sell!) so I was really afraid of messing up. The set was also the first big project I tackled with my new Brother machine but it did not disappoint. The set turned out great and both my mom and Marinus mother liked it very much.
It consists of a diaper wallet, three burp cloths and three waterproof bibs.

handmade burp cloths


Die Nichte meines Stiefvaters hat vor kurzem einen kleinen Jungen bekommen. Meine Mutter hat mich beauftragt, für Marinus ein Baby-Set zu nähen, was eigentlich ganz witzig ist! Erstens ist nämlich meine Mutter selbst eine hervorragende Näherin und zweitens ist die Nichte eine Schneidermeisterin. Beide nähen aber lieber Kleidung und haben keine Geduld für die kleinen Sachen und Täschchen die ich so gerne mache.

Sie können sich wahrscheinlich vorstellen, dass ich ein wenig nervös war! Meine Ma ist sehr genau beim nähen, was ich auch gerne wäre aber irgendwie nicht so ganz auf die Reihe kriege. Ich bin halt einfach eine nicht sehr ordentliche Person (um es mal milde auszudrücken) und die Sachen die ich für mich selbst nähe sehen innen immer furchtbar aus (bei Näharbeiten für andere gebe ich mir natürlich mehr Mühe! Da leg ich schon Wert drauf, dass es da nichts zu beanstanden gibt). Ich hab mich also extra stark zusammengerissen und meine neue Brother Maschine hat mich auch nicht hängen lassen! Ich kann stolz verkünden, dass das Set richtig gut geworden ist und beide (meine Mutter und die Empfängerin) waren begeistert. Puh!

Das Set besteht aus einer Windelmappe, drei Spucktüchern und drei wasserdichten Molton-Lätzchen.

handmade baby shower gift set

1 Kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails