Donnerstag, 28. Mai 2009

Brillen-Etui / Sheath for glasses




I made this sheath for my glasses/sun glasses from the same Amy Butler fabric that I used for my diaper bag. So by now I have a set of bag, camera sheath and glasses sheath. Nice! :-)
The sheath closes with a magnetic snap, which is neat – but all in all I will not make another one like it. Why not, you ask? Because the whole thing was an absolute pain to make. The opening is so small that I almost wasn’t able to sew the lining in with the sewing machine. That’s why the seam looks somewhat crooked.




Die Hülle für meine Brille /Sonnenbrille ist aus dem gleichen Amy Butler Stoff, aus dem ich mir auch die Windeltasche genäht habe. Damit hab ich nun schon ein Set aus Tasche, Kamerahülle und Brillenetui. Nett! :-)
Die Hülle schließt mit einem Magneten, was mir ziemlich gut gefällt. Aber alles in allem werde ich so eine Hülle nicht wieder machen. Es war beinahe unmöglich, das Futter in die Hülle zu bekommen, weil die Öffnung so klein ist. Drum ist die Naht da auch ein wenig krumm geworden…

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails